Marketing je mnohem víc než reklama V našem týmu jsme připraveni řešit marketing v celé jeho šíři. Od strategie a nastavení značky, přes kampaně až po každodenní detaily a vést k tomu diskuze o produktovém portfoliu, komunikaci, cenotvorbě nebo distribuci a prodejních kanálech.

Ptáme se, hledáme cesty, řešíme kontext vašeho podnikání, mapujeme zákaznické cesty. Chodíme za kulisy. Ať už do kuchyně nebo do strojovny. Skládáme úhly pohledu od zaměstnanců vaší firmy i od vašich klientů.

Reklama je pro nás jen špička ledovce. Rozumíme vztahům, datům, trendům i marketingovým manažerům. Z informací, které umíme získat, stavíme silné a rozpoznatelné brandy, kreativní kampaně, výkonné profily na sociálních sítích, vlivné PR i eventy, na které lidé rádi vzpomínají.

Dobré jméno nás zavazuje.

reference
  • Agro Měřín
  • Alcadrain
  • Aricoma
  • AT Computers
  • Brose
  • Continental Barum
  • CTP
  • Česká asociace squashe
  • Česká basketbalová federace
  • Delirest
  • EuroOil
  • Galerie Vaňkovka
  • Gatema
  • Glenmark
  • Honeywell
  • HPE
  • K2 atmitec
  • Masarykova univerzita
  • Město Brno
  • Ministerstvo školství
  • MMD monitors & displays
  • Mucha Sekt
  • My Box
  • Nový Smíchov
  • Olmypia Brno
  • Parker Hannifin
  • Pivovar Ostravar
  • Pivovary Staropramen
  • PKV
  • Robby Bubble
  • Rowan Legal
  • Sanofi
  • Sedita
  • Stihl
  • TD Synnex
  • TIC Brno
  • Vest Zlín
  • Vinea
  • Ytong
  • Zetor

Vybrané reference

VŠE BRAND KREATIVA & IDEA CONTENT ONLINE VIDEO
Stavte s YQ

Nás nezkrotíte

#followmasaryk

Hardworker

Bez faulu

#brnotruestory

Clubco

Nestárnoucí lék na bolest

Český oběd

Tvoje myšlenky obletí svět

Český squash 30 let

Čerstvá republika

Brněnské Vánoce

Outfit Battle

Jsem Vaňkovka

Magazín Status

Učitelé jsou třída

Mustang

Speciály ze spilky

Černá Barbora

Díky, MUNI

Tady jsme doma

Rozbublej zábavu

IT is the way UP

Magazín Elita

Dáme na vás

Nealko je Cool

Vinea

Aby pády dobře dopadly

Swipe >> Zlín

Diabetes se Sanofi

Každý vyhrává, každý pomáhá!

Dneska hrajeme

Spotřebitelská soutěž

Nový Smíchov

Nás nezkrotíte

Pivovar Ostravar
Brand / brandbuilding, idea, claim, kampaň

Když se produkt prodává dlouho, může narazit na to, že zastarává a že mu stárne cílovka. Zvrátit tenhle byznysově negativní trend jsme s velkým úspěchem dokázali v případě Ostravaru. Známému regionálnímu pivovaru jsme vystavěli celou novou brand strategii a navazující vizuální a komunikační styl. Přišli jsme s konceptem Nás nezkrotíte, který patriotisticky odkazuje k regionu, povaze místních lidí, logu Ostravy i samotného pivovaru se vzepjatým koněm a také k tomu, že pivovar pořád trvá na tradičních recepturách a postupech. Vytvořili jsme brand book, ústavu značky, jíž se pivovar drží už několik let a která spolu s dalšími nástroji pomohla pivovar omladit a hlavně zvrátit trend klesajících prodejů. Claim a vizuály mohli zákazníci vídat po celé Ostravě, v online promu, ale hlavně v samotných hospodách, restauracích, obchodech a supermarketech. A vznikl taky historicky první videospot, který tohle ostravské pivo dostal i za hranice regionu. Zkrátka komplexní brand se vším všudy.


Další reference

#followmasaryk

Masarykova univerzita
Kreativa & idea / kampaň, online, sociální sítě

Mít v názvu takovouhle osobnost je výhra a zároveň prokletí. Podle jména prvního československého prezidenta si Masarykovu univerzitu v Brně všichni pamatují, jenže jeho vážnost a historická hodnota moc nedovolí si s ním v marketingu vyhrát. Zkrátka se to „nesluší“. Právě s touhle výzvou jsme si museli poradit při přípravě uchazečské kampaně v digitálním prostředí pro velmi mladou cílovou skupinu. Rozhodli jsme se spojit vážnost i vtip: využít ohromnou sílu Masaryka a provokovat jen lehce. Vznikla z toho dnes už kultovní kampaň #followmasaryk, jejíž stopy vidíte v ulicích Brna dodneška – na taškách, batozích nebo mikinách, které lidé pořád nosí. Claim v sobě nese dva významy, vyzývá k přihlášení se na Masarykovu univerzitu, ale také k tomu, aby člověk následoval demokratické myšlenky téhle velké osobnosti. Ty se ostatně, spolu s vymyšlenými hláškami jako „OMG, TGM“, objevovaly na social postech, memech, gifech a dárkových předmětech. Výrazná a pro mnohé odvážná kampaň se stala velmi oblíbenou a v lehkých obměnách a technologických upgradech pokračovala ještě další dva roky.


Další reference

Stavte s YQ

Ytong | Xella
Kreativa & idea / koncept, claim, brand, kampaň

Jestli nám na něčem opravdu záleží, tak je to dlouhodobá a dobře vystavěná brandová komunikace. Pro komplexní stavební systém Ytong (od výrobce stavebního materiálu Xella) jsme vybudovali brand stojící na claimu „Stavte s YQ“. Slovní hříčka odkazuje na název produktu, který všichni znají, i na jeho skvělé vlastnosti. A stal se z ní podpis značky, se kterým se bylo možné setkávat nejen několik dlouhých let v kampaních a prodejní komunikaci, ale také na samotných obalech produktu, paletách i firemních autech. Kreativa, které je podle našeho interního výzkumu ve stavařině zoufale málo, vydržela díky svojí kvalitě několik let.


Další reference

Hardworker

Zetor tractors
Kreativa & idea / kampaň

Představte si, že máte produkt, který nestojí na nejmodernější technologii, není ani ničím jiným výjimečný kromě toho, že prostě dobře funguje. Přesto chcete, aby si ho lidé všimli, oblíbili a aby se prodával. Právě tuhle práci jsme udělali pro kultovní brněnský Zetor. Místo technologických vymožeností jsme vyzvedli vlastnosti, o kterých se tolik nemluví – pracovitost a spolehlivost tohohle známého stroje a s ní i pracovitost lidí, kteří s ním denně na poli nebo v lese pracují. Hardworker neboli dříč maká ve dne i v noci, v zimě i v létě, za sucha i v dešti. Ať už se jedná o samotný stroj nebo jeho majitele. A tak jsme tomu přizpůsobili celou sérii vizuálů i chování webu. Podle toho, v jaké lokalitě jste na něj vstoupili, zrcadlil aktuální počasí. Na podporu komunity dříčů jsme natočili také videa, aby se ukázalo, co jejich práce opravdu obnáší a jakou roli v tom má traktor od Zetoru. Protože tihle lidi s tímhle traktorem skoro i spí. A všichni opravdoví hardworkeři milovali námi navržená trička s tímto výstižným claimem.


Další reference

Bez faulu

Česká basketbalová asociace
Kreativa & idea / web, online kampaň

S tímhle problémem se v Česku potýká kdejaký sport, ale český basketbal se proti němu rozhodl bojovat: verbální útoky na rozhodčí i trenéry, neslušné chování fanoušků, křik rodičů nejen na děti. Nic z toho do sportu nepatří, ale jak to lidem říct, aby to vážně mělo účinek? My jsme v osvětové kampani sáhli ke spolupráci s rapperem Katem z Prago Union a popěvek „hej ty, nezkoušej na mě žádný hejty“ nikdo z nás z hlavy jen tak nedostane. Kato složil pro Českou basketbalovou federaci hiphopový nápěv pro dvouminutové video. Z něj jsme vytvořili řadu formátů, které myšlenku promovaly na sítích, v online prostoru a v doprovodném mediálním PR. Dlouhodobá platforma, které jsme dali název Bez faulu, je pak již několik let visibilní i na hřištích po celé republice v podobě fyzických bannerů, polepů, pomůcek pro trenéry nebo merche pro děti. Na webu bezfaulu.cz se pak každý dočte desatero správného chování na zápasech a trénincích. A to už je dost pro to, aby se kdekdo chytil za nos. Zvlášť když se pak celá myšlenka promítla i do fanzóny, kterou jsme vytvořili při FIBA EuroBasket hned vedle pražské O2 areny.


Další reference

#brnotruestory

Město Brno
Brand / brandbuilding, kreativa, strategie, kampaň

Jsou věci, proti kterým nejde bojovat. Když jste město jako Brno, bitvu s Prahou a jejími Hradčany, mosty a výhledem přes Vltavu na Hrad nevyhrajete. A proti Vídni s její habsburskou imperiální historií taky nemá smysl se stavět. Přesně tohle jsme si uvědomili hned na začátku, když jsme se dali do budování destinační značky Brna. Zahodili jsme všechna možná klišé oboru cestovního ruchu a postavili ji na tom, jaké Brno skutečně je: přátelské, kompaktní, plné dobrého jídla a pití a netuctových míst a památek. Upřímná kampaň #brnotruestory začala brand workshopem a vytvořením ústavy značky, brandbooku, ve kterém jsme spolu s městem, Turistickým informačním centrem a dalšími představiteli turismu ve městě definovali jasný dlouhodobý směr, ze kterého se neuhýbá. Následovala vizuální kreativa, která opět šla vlastní cestou – hlavní roli měli lidé, zážitky a požitkářství, památky stály v pozadí a vše bylo v netradičním černobílém provedení s barevnou typografií. Cílem bylo upoutat specifické skupiny cestovatelů, mladé objevitele, které zajímá to, co jinde nezažijí, a generaci rodičů, jejichž děti vyletěly z hnízda a oni chtějí znovu objevovat. Online kampaň jsme navigovali do skoro 20 zemí světa a přispěli k tomu, že výrazně narostl nejen počet press tripů, ale i celkové množství návštěvníků města. Za kampaň jsme získali zlaté ocenění Effie awards za nejefektivnější kampaň v kategorii veřejná správa.


Další reference

Clubco

CTP
Brand / brandbuilding, web, sociální sítě, content

S developerem CTP jsme se poprvé potkali v době, kdy stála v brněnském office parku Vlněna zatím jen prázdná budova. Klient v ní plánoval vytvořit designový prostor s prvotřídními technologiemi, které přinesou nejnápaditější a nejmodernější cowork ve městě. Což se mu také povedlo. My jsme kromě původně poptávané digitální kampaně a tvorby webu však dali celému prostoru i jméno, příběh, logo a vizuální styl, který se promítl do fyzického i online prostoru. Clubco je club pro COworking, COmmunity, COoperation, COllaboration. Vznikající značce jsme postupně rozjeli kromě webu i sociální sítě a komunitní blog, aby se nájemci mohli rychleji seznamovat. Díky naší ucelené brandové i výkonnostní online strategii se podařilo naplnit nejen původní dvě patra coworku, ale později i přistavěné 3. a 4. patro. A pak jsme byli i u toho, když se myšlenka proplétala do dalších měst – Prahy a Ostravy.


Další reference

Nestárnoucí lék na bolest

Ataralgin | Glenmark Pharmaceuticals
Kreativa & idea / kampaň, video

Když se řekne „reklama na lék na bolest“, první, co vás napadne, jsou unavení starší lidé nebo naopak takoví, kteří navzdory svému věku skáčou po horách jako kamzíci. My jsme tomu řekli dost! Všem těmhle stereotypům jsme se chtěli vyhnout, a proto jsme pro lék Ataralgin od firmy Glenmark vymysleli kreativu a spot, ve kterém jsme všechno tohle postavili na hlavu. Protože „ztišit“ občas potřebuje každý bez ohledu na věk. Kampaň reprezentovaly televizní spot, online videa, inzerce a bannerové formáty a celá komunikace pracovala i s tématem anti-agingu.


Další reference

Český oběd

Delirest (a Primirest)
Content & PR / blog, sociální sítě

Představte si, že máte výrobu o 2 000 zaměstnancích a potřebujete, aby se všichni během hodinové pauzy najedli. Jak se to dá vůbec zvládnout? Tenhle svět musí zkrátka šlapat jako hodinky, nic jiného poptavatele velkokapacitních stravovacích služeb nezajímá. Jenže vysvětlit, jak funguje a jak se v něm pozná kvalita, to už je složitější. Ale my vysvětlujeme složité věci hrozně rádi! Proto nás oslovila společnost Delirest (dřív Compass Group) s tím, abychom jim pomohli tohle všechno srozumitelně komunikovat. Vznikl tak B2B blogový projekt ceskyobed.cz a oficiální firemní profil na LinkedInu, jehož prostřednictvím ukazujeme všem zájemcům, co se skrývá pod pokličkou závodního a školního stravování. Ano, i školního. Velká část našich prací se tady totiž týkala školních jídelen Primirest, kterým jsme vymysleli i celou vizuální identitu. Hravé barvy a puntíky se promítají do vizuálu webu, všech možných propagačních předmětů i vzhledu samotných jídelen, kde si denně svůj oběd sní tisíce dětí.


Další reference

Tvoje myšlenky obletí svět

Honeywell
Kreativa & idea / kampaň, employerbranding

Jsou pracovní místa, kam lidi nepřitáhnete primárně penězi, ale něčím, co má daleko větší přesah. Právě na to jsme vsadili v náborové kampani pro brněnskou vývojářskou centrálu Honeywellu, během níž jsme oslovovali ty zájemce o práci, kteří mají zájem, aby „jejich myšlenky obletěly svět“. Kampaň se vymykala svým silným brandovým pojetím, hravým copywritingem a využitím AI nástrojů ve vizuální tvorbě. Strategie měla tři komunikační fáze, při kterých jsme využili širokou paletu online kanálů, velké plochy v outdooru a guerillové principy – na vybraných místech v Brně se objevily naše letušky, které rozdaly více než tisícovce zájemců boarding passy na práci, která by se mohla stát jejich životní cestou. Výsledky předčily očekávání. Podařilo se nám zaujmout a získat potřebné odezvy na pracovní inzeráty klienta.


Další reference

Český squash 30 let

Česká asociace squashe
Content & PR / kniha

Sportovní publikace většinou vypadají dost podobně – velký formát a kontinuální povídání autora, který o sportu mluví jako učitel v dějepisu na základní škole. Cílem knížky, kterou si u nás zadala Česká asociace squashe, proto bylo odlišit se, mít z knížky skoro sběratelskou záležitost a ukázat v ní všechny emoce a osobnosti, které k tomuto sportu v Česku za 30 let jeho fungování patří. Publikace má netradiční malý formát, vazbu tvrdou jako zeď a červenou gumičku, která ji obepíná přesně ve výšce červené čáry na squashovém kurtu. Tvoří ji různé textové formáty, rozhovory, stories, ankety, fotoformáty zasazené ve střídajících se barvách trikolóry. Vizuál je nastavený tak, aby na něj svaz mohl navázat dalšími kampaněmi. Všechno to ocenila porota Zlatého středníku, kniha totiž vyhrála svoji kategorii této soutěže.


Další reference

Čerstvá republika

Agro Měřín
Brand / idea, vizuální styl, blog, sociální sítě

Všichni na něj mají názor, ale skoro nikdo mu nerozumí. Řeč není o fotbale, ale o českém zemědělství. Právě proto za námi přišli zástupci Agro Měřín s tím, že chtějí lidem zemědělství víc přiblížit, vysvětlit, proč dává smysl kupovat české potraviny a podporovat místní produkci, kolik práce za vším stojí nebo jaké moderní technologie se zavádějí. Tím vším chtěli ukázat, že v Česku máme být na co hrdí. V Aetně jsme proto vytvořili platformu s názvem Čerstvá republika, s hravým designem odlišujícím se od všech klasických trikolórových značek a symbolů, které vídáme na obalech nejrůznějších produktů v supermarketech. Komunikační projekt reportážního blogu, který měsíčně oslovuje vyšší stovky tisíc lidí v republice, na sebe nabaluje i řadu dalších aktivit marketingové komunikace: promo kamenných prodejen Rynek, funguje jako nástroj pro media relations, slouží jako rozcestník pro různé sociální sítě a místo, kde můžou zájemci hledat práci v zemědělství.


Další reference

Brněnské Vánoce

TIC Brno
Kreativa & idea / claim, vizuální styl

Brno je naše srdcovka a práce na největší akci roku velká radost! V roce 2022 jsme vytvořili claim „Druhé nejlepší Vánoce na světě, hned po těch vašich doma“, který se zalíbil natolik, že ho nechce nikdo měnit. Tak jsme v roce 2023 přidali jiné věci: hravý vizuál Venduly Pucharové Kramářové, která je spjatá s regionem a Vánocům dala kabát z tradičních vzorů navazujících na folklór a věci, bez kterých si svátky neumíme představit. Všechno to jsme navíc dostali i do virtuálního prostoru – prostřednictvím telefonu se návštěvníci mohli přímo v ulicích dívat, jak jednotlivé vzory levitují, tancují či proplouvají prostorem kolem nich. Claim zdomácněl, lidé si ho osvojili v každodenním povídání o Brněnských Vánocích a začali ho používat i na svých vlastních sociálních sítích. A nás hřeje to, že jsme Brnu aspoň maličko dopomohli k titulu Evropské město Vánoc roku 2024.


Další reference

Outfit Battle

OC Olympia Brno
Online / sociální sítě, influencering

Jestli nás covidová doba něco naučila, tak přizpůsobovat se. Jak předvést nové kolekce fashion obchodů v době pandemie, kdy není možné pořádat klasické hromadné eventy? Celé představení nových kolekcí jsme přesunuli do online prostoru. Ne však očekávatelnou podobou jednorázového live streamu módní přehlídky. Sestavili jsme strategii s déletrvající komunikací, která měla přinést více benefitů pro značku klienta. Ve spolupráci se dvěma předními fashion influencerkami jsme spustili outfit battle obsahující souboje o to, která influencerka vytvoří lepší kompilace z nových kolekcí obchodů Olympie, a to na různá témata. A protože bylo záměrem budovat interaktivní komunikaci, hlasující porotou byli samotní sledující vybraných influencerek a Olympie Brno. Kampaň měla spoustu efektů: Podařilo se nám zvednout návštěvnost instagramového profilu Olympia Brno o 43 %, zvýšit o desítky tisíc organický dosah obsahu a získat o 20 % více followerů. A porota soutěže WebTop100 2022 nám za to udělila první cenu v kategorii Influencer marketing.


Další reference

Jsem Vaňkovka

Galerie Vaňkovka Brno
Online / kampaň, copywriting

Jak si pojistit věrnost zákazníků? Dejte jim něco, co je udrží v kontaktu s vámi a přinese jim to pocit užitku. Přesně tuhle logiku využila Galerie Vaňkovka, jež přišla s věrnostní mobilní aplikací, kterou potřebovala zpropagovat a dostat víc mezi lidi. Proti konkurenci ji vytunila o spoustu benefitů, my jsme k tomu přidali nápaditou komunikaci s provokativním wordingem přímo v prostorách centra i outdooru, kampaň v onlinu i speciální adventní kalendář pro Instagram, který 24 dní podporoval stažení aplikace. Výsledkem je úctyhodný (v době trvání 2měsíční kampaně) zásah 212 tisíc uživatelů, ale hlavně více než 22 tisíc stažení aplikace a to, že ji 86 procent uživatelů opravdu pravidelně používá. Zkrátka dobrá práce v tom, jak vyzrát na postcovidovou dobu, kdy si lidé chodit do obchodů odvykli.


Další reference

Magazín Status

K2
Content & PR / magazín

Všichni žijeme v online prostoru, ale jsou situace, kdy zkrátka chcete mít něco v ruce. A ne, nemyslíme mobilní telefon. Proto se firma K2, výrobce ERP systému, který v Česku využívají hlavně firmy střední velikosti, rozhodla pro vlastní originální workstylový magazín. Není to žádný lapač prachu na recepci, ale plnohodnotné čtení, které jde z ruky do ruky. Funguje jako vztahové pojítko s klienty, protože ukazuje jejich svět a zároveň i barevné prostředí, které systém K2 pomáhá kočírovat – právě díky tomuhle softwaru mají firmy dokonalý přehled o svojí aktuální situaci i výhledech do budoucna a můžou tak ve svém odvětví zaujímat přední pozice. Mimo to v časopisu najdete ale i cestopis, povídku, krásné fotky a spoustu dat, která využijete i ve svém podnikání. My jsme pro K2 stvořili všechno to, co magazín reprezentuje: název Status, pestré rubriky, vyšperkované texty, fotky a grafiku a podařilo se ho napojit i na další komunikační formáty značky – konferenci, video blog či online kampaně.


Další reference

Učitelé jsou třída

Pedagogické fakulty UK a MU a skupina neziskových organizací
Kreativa & idea / kampaň, claim, video

Každoročně je vyhodnocováno jako jedno z nejprestižnějších povolání, přesto rodiče svým dětem často studium pedagogiky nedoporučují. Aby se to změnilo, vznikla u nás kampaň Učitelé jsou třída. Zadaly si ji pedagogické fakulty ve spolupráci s nevládními organizacemi a my jsme se postarali o kreativní myšlenku, claim, klíčový vizuál, televizní spot a digitální kampaň. Klíčová message, která je zároveň i názvem iniciativy, měla na první dobrou odrážet hrdost a výlučnost učitelské profese. I vizualita kampaně – nápis Učitelé jsou třída vyrytý do školní lavice – podtrhuje fakt, že to jsou právě učitelé, kteří se dokážou do našich životů nesmazatelně zapsat. Velkou výzvou bylo efektivní využití malého mediální budgetu v online prostředí, se kterým se nám nakonec povedlo dosáhnout přes milion zhlédnutí videí, získat dosah přes 1 170 000 uživatelů na Facebooku a Instagramu a celkem přes 11 milionů zobrazení reklam napříč médii.



Další reference

Mustang

Pivovar Ostravar
Brand / brandbuilding, vizuální styl, claim, produkce

Pro pivovar Ostravar jsme vytvořili nejen brandový koncept Nás nezkrotíte, ale také produktovou identitu zbrusu nové jedenáctky Mustang, která se vaří tradičním řemeslným způsobem v otevřených kádích. Tohle pivo se chtělo částečně tvářit, že je individuálním brandem, a chtělo být atraktivní pro konzumenty i mimo region Ostravska. Proto jsme mu vymysleli samostatnou umbrella message, která na koncept Nás nezkrotíte navazovala jen částečně některými prvky. Použili jsme opět rozbouřené pivo ve sklenici a motiv koní, který se do vizuálu propsal v podobě zvířeného prachu, jako když kůň dupne do země. Nad tím vším stálo u nás navržené logo produktu a claim Chuť jak bič. Produkčně jsme vytvořili spoustu POS materiálů, jako jsou výstrče, markýzy, vývěsní štíty, branding podtácků a další on-tradové prvky, které značka stále používá. Jedenáctku Mustang si lidé hodně zamilovali a dnes ji najdete nejen v hospodách, ale i v plechu v obchodech.


Další reference

Speciály ze spilky

Pivovary Staropramen
Brand / brandbuilding, vizuální styl, produkce

Speciály ze spilky z pivovaru Ostravar byly reakcí na vzrůstající oblibu sezonních piv, kterými pivovary ozvláštňují svoje celoroční portfolio. Pro tuhle zcela novou pivní řadu, která měla ambice působit craftově a zároveň překročit hranice regionu Ostravska, jsme vytvořili logo, typografii a klíčové vizuály, které jste mohli více než pět let vídat na POS materiálech v hospodách po celé zemi. Piva jsou připravovaná řemeslným způsobem v malých várkách a fermentují v otevřených kádích spilky, odkud pochází jejich název a pro českého pivaře i netradiční chuť. Pro každé roční období jsme představili novou značku piva a u namingů jsme vždy vycházeli opět z koňského světa (s odkazem na domovský pivovar Ostravar). Speciály jsme pojmenovali podle slavných koní, a tak vznikl například Grifel, Rufus, Summer nebo Gavora.


Další reference

Černá Barbora

Pivovar Ostravar
Kreativa & idea / vizuální styl

Na rozdíl od nových pivních speciálů, které pivovar Ostravar začal produkovat, patří tmavé pivo Černá Barbora k dlouholetým stálicím v jeho nabídce. Ale jeho vizuální zpracování bylo zastaralé a potřebovalo refresh. Klíčový vizuál se nám podařilo zatraktivnit a posunout do 21. století. Doplnili jsme ho o produktovou story a nový branding, aby se z Černé Barbory stalo prémiové černé pivo. Komunikaci jsme podpořili sloganem Černé zlato, kterým odkazujeme na černé uhlí na Ostravsku, ale i na svatou Barboru jako patronku a ochránkyni dvanácti generací ostravských havířů. Díky tomu si dnes plnou chuť Černé Barbory, ve které vítězí hořkost nad sladkostí, můžete objednat i v prémiových hospodách po celé republice, jako jsou Ostravarny nebo Potrefené husy. Zároveň se distribuce tohoto piva rozšířila do off-trade kanálu, tedy do obchodů a designových plechovek.


Další reference

Díky, MUNI

Masarykova univerzita
Kreativa & idea / kampaň, online, video

Jak kreativně odkomunikovat výročí, kterých jsou spousty, navíc v období, kdy slavila i naše republika 100 let své existence? Leitmotivem naší kampaně ke 100. výročí Masarykovy univerzity bylo poděkování, a to slavných absolventů a známých osobností, které ve videích symbolickým objetím s postavou prvního československého prezidenta vyjádřily svůj osobní vztah ke své alma mater umocněný osobní vzpomínkou. Základem komunikačního mixu byly kromě videí a webu také outdoorové plochy, printová inzerce, reklamní spoty v České televizi, speciálně polepená tramvaj, plakáty, online bannery a několika měsíční komunikace na Facebooku a Instagramu. Vedle image kampaně proběhl i seriál akcí, které vyvrcholily velkým setkáním všech akademiků, absolventů i studentů školy na brněnském výstavišti s názvem Festival MUNI 100. Měli jsme na starosti hlavní komunikační ideu, copy a klíčový vizuál, a pomohli jsme s komunikací tohoto velkého eventu v online prostředí. Pozvání na skvělý program z dílny MUNI přijalo tolik lidí, že v den D došly na místě pásky ke vstupu.


Další reference

Tady jsme doma

Stihl
Kreativa & idea / koncept, brand, kampaň, produkce, video, online, content

Před začátkem naší spolupráce chyběla značce STIHL u nás v Česku prémiová úroveň komunikace, na kterou tahle prvotřídní německá firma sázela v zahraničí. Naším hlavním úkolem tedy bylo změnit vnímání značky STIHL a v komunikačním mixu ji posunout do digitálního světa. Začali jsme o ni pečovat komplexně, nejprve vznikla hlavní idea Tady jsme doma, která se pak propisovala do grafiky, videí, copy, PR a nové microsite. Vyprávěli jsme díky ní příběh všech, kteří jsou doma venku, v lese, na zahradě, ve vinicích, v parcích. Nikoli v místostech mezi čtyřma stěnama. Založili jsme a spravovali i nový blog, kde jsme vyprávěli příběhy všech těchto srdcařů, posilovali komunitu, rozdávali tipy, triky, návody a prezentovali technické novinky. Převzali jsme dosavadní komunikaci na sociálních sítích a rozšířili ji ještě o Instagram a LinkedIn. Tento brand jsme budovali nejen v online, ale i v offline světě, a to pomocí kampaní v outdoorových médiích, v kinech, pomocí POS materiálů a tiskovin a dalších produkčních činností jako polepy aut a prodejen. STIHL se stal lovebrandem nejen pro dřevaře, lesníky, hobbíky nebo zahrádkáře, ale i pro nás.



Další reference

Rozbublej zábavu

Soare Sekt
Brand / brandbuilding, claim, vizuální styl

Možná si ještě z dětství pamatujete na nealko šampaňské Rychlý špunty. Jeho přímým nástupcem se stala značka Robby Bubble, jejíž příběh jsme dostali za úkol nově převyprávět a k tomu jí vytvořit nový vizuální svět. Proto jsme o této značce začali přemýšlet jako o klukovi jménem Robík. Ten nesmí chybět na žádné dětské párty, na oslavě narozenin ani na zakončení fotbalové sezony. Je to takový filuta, ale v jádru hodný kluk, který pomáhá slabším, a je s ním zábava. Chtěli jsme, aby značka Robby Bubble byla taky taková.
Hledali jsme archetypy a kódy značky, vytvářeli jsme brand positioning statementy, určili jsme tonalitu a způsob, jakým se bude prezentovat na sociálních sítích, a všechny tyhle poznatky jsme shrnuli do brandbooku a zabalili do barevného a hravého vizuálního stylu. Vytvořili jsme systém sloganů a headlinů, ale i hlavní claim: „Rozbublej zábavu“. Je velmi signifikantní, protože se jedná o bublinkové pití, ale zároveň říká, že Robby Bubble je synonymem zábavy na dětské párty.


Další reference

IT is the way UP

Aricoma
Brand / brandbuilding, claim, vizuální styl, web, produkce

Možná jste v téhle situaci právě teď. Firma se zvětšila, proměnila, čelí změnám na trhu a stávající komunikace už prostě nesedí. To je čas na rebranding. Ve stejné situaci se ocitla největší česká IT firma Aricoma. Po tom, co skupina KKCG několik let skupovala jednotlivé technologické společnosti, bylo nutné dojít k dalšímu kroku – smazat dosavadní jednotlivé entity a vystupovat jednotně pod jinou značkou. Tedy nově už jen jako Aricoma. Je to přehlednější pro místní trh, budování silné pozice, ale i pro zahraniční expanzi. Nové značce jsme pomohli vydefinovat její základní DNA, vlastnosti i claimy. Novou komunikaci jsme postavili na důvěryhodnosti a zkušenostech, kterou jednotlivé firmy léta přinášely na trh, ale také na odvaze, kterou je nutné mít, když se klient pouští do digitální transformace. Nový vizuál tak pracuje s modrou a zlatou barvou. Kromě základního logotypu má od nás Aricoma k dispozici i avatar, který je zjednodušeným symbolem brandové komunikace a jakýsi podpis značky. Ve fotografiích se primárně pracuje s abstraktními motivy, ne tolik klasickými vizuálními IT klišé. Po vytvoření brandbooku, logo manuálu a design manuálu jsme se společně pustili do převlékání webů, tiskovin, newsletterů, aut i fyzických kanceláří. Na takový (více než roční) projekt se hodí silný partner, který něco takového nedělá poprvé.


Další reference

Magazín Elita

Aricoma
Content & PR / magazín

Co znamená být největší česká IT firma a jednička v podnikovém IT? Co to obnáší? A k čemu je mi to jako klientovi dobré a v čem mi to může pomoct? Právě tyhle otázky si může klást kdejaký potenciální klient a, co si budeme povídat, někdy i současný. Víte, čím se na všechny tyhle otázky dobře odpovídá? Kvalitním obsahovým marketingem. A protože Aricoma, resp. před lety ještě někdejší Autocont, si je toho moc dobře vědoma, vydává díky nám už od roku 2013 vlastní tištěný magazín Elita. Dvakrát ročně se v něm objevuje mix jejich případových studií, novinek z oboru, které ovlivňují byznys, i firmy a instituce, které si technologie objednávají, a k tomu rozhovory se zajímavými osobnostmi IT oboru mimo firmu. My jsme se už na začátku postarali o koncepci magazínu a jeho layout i tvorbu celého obsahu. A protože je to už víc než deset let, zvládli jsme přitom ve spolupráci s klientem už dva redesigny a taky tvorbu online odnože elita.blog.cz. Online blog souží víc k zrcadlení aktuálních novinek a tištěná Elita je imageová záležitost, která ozdobí každou konferenční místnost. Protože papír is not dead, tištěný Forbes taky pořád čtete.


Další reference

Dáme na vás

Město Brno
Kreativa & idea / naming, brand, kampaň

Dáme na vás. Právě tuhle silnou message poslalo díky nám Brno svým občanům. Zadání, ze kterého vzešel claim, který Brnem rezonuje již několik let a nejspíš ještě dlouho bude, znělo: Vytvořte kampaň, která přiblíží lidem participativní rozpočet a přiměje je zapojit se do jeho fungování. Město totiž chtělo slyšet hlas svých občanů. Před námi tak stála výzva, jak veřejnosti přiblížit a odkomunikovat technický projekt, kterým můžou sami ovlivnit podobu města a život v něm. A právě díky tomu se zrodil jednoduchý, výstižný a fungující claim „Dáme na vás“, který Brňanky a Brňany vyzývá k tomu, aby oni sami napsali své návrhy, co by ve městě chtěli zlepšit. Parky, dětská hřiště, přechody… Cokoliv je podle nich krokem k ještě lepšímu životu ve městě. Kromě stěžejní myšlenky, kreativy, grafiky a způsobu komunikace jsme vytvořili i banery, videa a profily na sociálních sítích, které odkazují na web, kde lidé můžou psát své vlastní návrhy. Jednotlivé návrhy pak sbírají podporu nebo odmítnutí na základě online hlasování. Ty nejlepší projekty město zrealizuje a z participativního rozpočtu zafinancuje. Jednoduché a hlavně funkční. Iniciativu se tak povedlo zásadním způsobem zpopularizovat.


Další reference

Nealko je Cool

Pivovary Staropramen
Kreativa & idea / kampaň

Dát si nealko je Cool. Ale jak o tom přesvědčit lidi? Právě tuhle otázku nám položil Staropramen. My jsme na ni odpověděli letní aktivační kampaní, která měla za cíl pobavit a přitáhnout pozornost ke značce. A protože není vždycky potřeba věci překombinovat a hledat hluboké významy, vytvořili jsme svěží kreativu, která si hrála se samotným názvem nápoje a udělala svět kolem trochu víc Cool. Původní komunikaci "Cool je nealko" jsme otočili do důraznějšího sdělení "Nealko je Cool". K tomu vzniklo několik dalších chytlavých claimů, se kterými se dokázal ztotožnit každý: „Nebuď jako cool v plotě“ nebo „nedělej nic napool.“ Takové a další slogany jsme rozmístili na místa, která v létě nejde minout. Stojany na kola, slunečníky… ale hlavně koupaliště. Protože přesně tam v horkých měsících potkáte cílovou skupinu. A tak jste tam mohli setkávat i s námi, našimi hosteskami a originálními hravými aktivitami. S nohama ve vodě si díky nám návštěvníci zahráli třeba cooličky nebo coolring, a navíc se mohli osvěžit ovocným nealkem. Naše svěží a hravá kampaň ukázala, že léto může být zábava i bez alkoholu.



Další reference

Vinea

Kofola
Video / idea, video

Méně je někdy více a v jednoduchosti je krása. To jsou sice hodně otřepané fráze, ale někdy prostě fungují. Třeba v případě vánočního spotu, který jsme dělali pro Vineu vznikající pod střechou Kofoly. Klient si přál odkomunikovat dvě základní věci: Vinea je nápoj z hroznů a na Slovensku patří k Vánocům. A tak se stalo. Chvíli jsme se dívali na trs bobulí, a pak nám to došlo. Občas je potřeba jen změnit úhel a podívat se na věci trochu jinak. Třeba vzhůru nohama, aby se objevil stromeček. Při tvorbě samotného videa jsme si pak dali obzvlášť pozor na to, aby byl výsledek co nejpřirozenější, protože Vinea je v první řadě o přírodě, autenticitě a opravdové chuti hroznů. No, a dopadlo to magicky. Patnáctisekundový videospot, ve kterém se trs bobulí otočením promění ve vánoční stromek, dotváří sváteční atmosféru na českých i slovenských televizních obrazovkách už několik let.


Další reference

Aby pády dobře dopadly

Alfasilver | Glenmark Pharmaceuticals
Kreativa & idea / kampaň, claim, online, sociální sítě, video

Alfasilver je sprej na rány a odřeniny, kterému se na Slovensku dlouhodobě celkem dobře daří, ale v Česku si k němu lidé nějak ne a ne najít cestu. Jednoduše mu chybělo silnější povědomí u cílové skupiny. Přitom pomůže téměř u každého pádu. A právě pád se pro nás stal při vytváření kampaně klíčovým prvkem. Z naší kreativní dílny tak vzešel claim, který značku provází dodnes. „Alfasilver. Na každý pád.“ Ten později doplnil ještě slogan „Aby vaše pády dobře dopadly“. Ke claimu jsme natočili video, vytvořili online kampaň i blogové články, ve kterých jsme prezentovali, že díky Alfasilveru pády nemusí končit v slzách. Od začátku to ale mělo ještě jeden háček a výzvu pro náš kreativní tým. Podle zákona o regulaci reklamy jsme nesměli ukázat reálná zranění. Krev totiž v televizi ani na internetu nemá své místo. Ve videospotu a na fotkách, kterými jsme zaplnili sociální sítě, jsou tak zachycené sekundy před „katastrofou“. Ve follow up videu jsme se pak zaměřili na emoce lidí, kteří pády svých blízkých sledují ve chvíli, kdy už je nijak nemůžou ovlivnit. Navíc jsme upozornili na to, že padají nejen malí, ale i velcí, a rozšířili tak ve spolupráci s klientem i cílovou skupinu produktu.



Další reference

Swipe >> Zlín

Zlínsko a Luhačovicko | Luhačovské Zálesí
Kreativa & idea / kampaň, claim, online, sociální sítě, video

Zlín je krásné město. Když už v něm jste. Ale jak do něj dostat na výlet mladé lidi? To byl úkol pro nás. Od začátku jsme věděli, že tady nemůžeme dělat klasickou destinační kampaň se zpomalenými dronovými záběry na město. Chtěli jsme něco fresh a mobile first. A tak jsme začali vymýšlet kampaň pro nejmladší krajské město v České republice a hledali něco, co propojuje všechny z Gen Z. Inspirací nám byl Tinder. Jeho jednoduchý, ale dokonale funkční princip založený na šipkách jako grafickém prvku a swajpnutí doprava nebo doleva, se nakonec stal ústředním motivem i naší kampaně. Na web jsme dali seznam sedmdesáti ikonických míst napříč regionem a uživatelé si tam mohli vyswajpovat svůj výlet po Zlíně přesně podle svých preferencí. Interaktivita zajistila atraktivitu. Do tříměsíční kampaně jsme navíc zapojili cestovatelské influencery a kromě statických postů ji provázela i videa, na kterých se mladý pár proswajpoval z Prahy, Olomouce nebo třeba Ostravy až do Zlína, kde si užil perfektní víkend. A co jsme tím ukázali? Že Zlín je město, ve kterém si každý vybere, ať už je spíš na architekturu, hudbu nebo třeba gastro.



Další reference

Diabetes se Sanofi

Sanofi
Kreativa & idea / kreativa, grafický design, produkce, event

Dělat marketing farmaceutickým firmám je vždycky trochu výzva. Je to totiž jedno z těch odvětví, u kterých je pod drobnohledem každé slovo. My už v něm ale naštěstí pro naše klienty umíme chodit. Když k nám přišla společnost Sanofi, tak jsme ani na chvíli nezaváhali a pustili se do vytváření komunikace pro jejich předpisový lék na diabetes. Vznikly u nás brožury, propagační materiály, inzerce do odborných časopisů, ale i návrhy stánků, které cestovaly po lékařských kongresech napříč republikou. Zadání znělo jasně: „Vytvořte to tak, ať jsme jiní než naše konkurence a každý si nás zapamatuje.“ A tak jsme přišli s trefným vizuálem, který pracoval s kapkou krve na prstu, což je to, s čím se každý cukrovkář denně potýká. Ale protože krev do reklam už nějakou dobu nepatří, dali jsme na vizuály místo ní červený drahokam. Pravý, broušený, ve tvaru kapky. Kapka krve v podobě drahokamu se společně s naším claimem „Každý pacient je originál“ stala symbolem kampaně a celá koncepce B2B komunikace stála na kazuistikách lidí, kteří s diabetem žijí. Příběhy jsme vyprávěli nikoliv lékařskou formou, ale pomocí autentických slov lidí. Bylo to originální, úplně jiné, cílovou skupinu to nadchlo a my jsme se Sanofi navázali i dalšími kreativními návrhy v dalších letech.


Další reference

Každý vyhrává, každý pomáhá!

OC Olympia Brno
Video / kampaň, video, online

Do obchodního centra se nemusí chodit jen nakupovat, ale i pomáhat. Brněnská Olympia se každý rok snaží podpořit Nadační fond dětské onkologie Krtek a od nás chtěli pomoct s tím, jak vybrat co nejvíc peněz. Co si budem, charita je vždycky trochu složitější téma. Ne každý rád jen tak nezištně pomáhá. Ale zato každý rád vyhrává. Přesně tak vznikl hlavní claim celé kampaně: „Každý vyhrává, každý pomáhá!“ Nechali jsme ušít plyšové medvědy (od těch nejmenších až po ty v životní velikosti) a vyrobit stírací losy, díky kterým mohli lidé vyhrát ceny od nájemců nebo právě plyšáky. Celý výtěžek ze zakoupených losů putoval do NF Krtek. Kromě myšlenky jsme celé akci zajistili i viditelnou a úspěšnou kampaň. Postarali jsme se o to, aby byli medvědi vidět na indoorových i outdoorových plochách, v MHD nebo v onlinu. Natočili jsme roztomilý příběh, který na sociálních sítích zaujal tisíce lidí, a některé z diváků i dojal. Olympii se za 18 dní podařilo v roce 2024 prodat téměř 32 tisíc losů a vybrat rekordních 635 tisíc korun, které pomohly onkologicky nemocným dětem.




Další reference

Dneska hrajeme

HC Kometa Brno
Video / video

Co je pro každý profesionální sportovní klub tím největším bohatstvím? Ano, správně, jeho fanoušci. Každý rozumný klub o ně pečuje a chce komunitu rozšiřovat, což byl přesně důvod, proč za námi přišli zástupci brněnské Komety. Jejich přáním bylo mít video, ve kterém se protnou emoce z hokeje se světem jejich příznivců, aby si mohli být zase o něco blíž. Vznikla tak myšlenka „Když hraje Kometa, všechno jde stranou“. Propojili jsme v ní důležitá jihomoravská témata (vinaře, univerzity, ale třeba i jeskyňářství) a jejich zástupce a ukázali, že bez ohledu na názory a každodenní náplň práce je právě hokej to, co lidi spojuje. No, posuďte sami. Fanoušky video provází celou sezonu, protože se hraje na kostce brněnské arény při každém domácím zápase.



Další reference

Nový Smíchov & já

OC Nový Smíchov
Video / video, sociální sítě

Svoji appku má dnes spousta značek. A tak začíná být pro marketingová oddělení výzva, jak přimět lidi, aby si stáhli právě tu jejich. Musíte jim do ní dát něco, co milují, ideálně výhodněji. Přesně to jsme ukázali i OC Nový Smíchov, které za námi přišlo s výzvou dostat jejich aplikaci Nový Smíchov & Já do mobilů co nejvíce lidem. Věděli jsme, že je potřeba zacílit primárně na generaci Z, která ochotně stahuje, ale musí mít tu správnou motivaci to udělat. Začali jsme proto hledat náležitou odměnu a právě tou jsme se nakonec trefili do černého. Ke spolupráci jsme oslovili McDonald’s, guilty pleasure téměř každého. Díky tomu si každý, kdo si stáhl appku Nového Smíchova, mohl dopřát McNuggets Menu o stovku levněji. Do světa jsme tuhle informaci poslali kde jinde než na generací Z tolik milovaném TikToku. Propagace prostřednictvím videa a influencerů splnila svůj účel. Aplikaci Nový Smíchov & Já si stáhlo za krátkou dobu celkem 2 871 nových uživatelů a my i klient jsme si to zamilovali.


Další reference

Spotřebitelská soutěž

Galerie Vaňkovka Brno
Kreativa & idea / kampaň, idea, grafický design, produkce, online

Spotřebitelská soutěž je v Galerii Vaňkovka pravidelným eventem. Proč by taky ne. Tenhle druh aktivace prostě funguje. Pro získání šance na výhru hodnotných cen stačí nakoupit v široké nabídce obchodů shopping centra a svou účtenku zaregistrovat. Jednoduché a efektivní. Jak ale do tohoto systému dostat ještě víc gamifikace, aby se lidé chtěli zúčastnit znovu a znovu? To jsme pro Vaňkovku vymýšleli my. Zákazníkům jsme dali možnost vybrat si, o jaké ceny budou chtít hrát a doprostřed centra jsme postavili tubusy s míčky, které ukazovaly, o které výhry je největší zájem. Zákazníci tak mohli díky tomu různě taktizovat. Nad stage s tubusy jsme pověsili účtenku v obří velikosti, na které byly všechny výhry v hodnotě půl milionu korun vypsané. Celý vnitřní prostor centra jsme navíc "prosvítili" vtipnými vzkazy dle místa umístění reklamního formátu. V online prostoru nechyběl video teaser, influencerský hlavní spot a reminder video. Navíc jsme to všechno propojili s aplikací Jsem Vaňkovka. Z toho všeho vzešel výsledek, který příjemně překvapil klienta i nás. Přes aplikaci se do soutěže v roce 2024 zaregistrovalo téměř 17 tisíc lidí, přímo v nákupním centru k tomu přibylo přes 5 tisíc registrací. V online prostředí se pak mezi půl milionem uživatelů úspěšně šířil pomocí komentářů a emoji symbol soutěže - polibek štěstěny.




Další reference

Včera frčel jeden trend. Dnes je další, prý ještě lepší. Takový je marketing. Proto se hodí mít partnera, který vás provede tím, co opravdu povede k cíli. Co pro vás zařídí první poslední. Tým, který se postará o to, že vaše jméno bude rezonovat.

Hledáte partnera pro váš marketing?

Linkedin nenahradí osobní setkání. I když jsou technologie stále dokonalejší, vztahy pořád vznikají jen tváří v tvář. Potkejme se, ať víme, jestli to mezi námi bude fungovat a jestli i pro váš byznys máme správná řešení.

Hledáte příležitost rozumět marketingu?

Lajk na Instagramu nestačí. Nenabíráme marketingové všeuměly. Ale specialisty, kteří dokážou své nadání spojit s jinými v rámci týmu. Lidi s vášní, kteří se nechtějí nikdy přestat učit. Vítáme zkušené odborníky, talenty i stážisty. Všechny, kteří věří, že tým dokáže víc než jednotlivec.

Aetna, spol. s r. o.

Hlinky 92
603 00 Brno

info@aetna.cz
+420 511 114 711


IČ: 499 69 757
DIČ: CZ499 69 757

— navigovat pomocí google maps
CEO & Co-Owner Jakub Žirovnický Práce jako koníček.
traffic manager Zuzana Kouřilová Fialová Vždycky je mnoho způsobů, jak zapůsobit.
online specialist David Kálal Hlavně neodpojovat!
Head of content & PR Martina Fojtů Fanouškem vaší firmy.
Account manager Barbora Hálová Špičkový servis.
Back office team Bára, Katka & Simča Dobrý produkt začíná uvnitř firmy.
Idea Maker (external cooperation) Michal Rožek Na co sáhnu, to pozlatím.
strategic planner (external cooperation) Ondra Holomek Z Prahy do Brna za lepším.
production assistant Ondřej Doležal Už letím!
Founder & Consultant Pavel Doležal Už 32 let to děláme špatně.
SENIOR ACCOUNT MANAGER & LOYALTY PROGRAM MANAGER Iva Halouzková Věrnostní program? 25 let v Aetně.
Account manager Martin Pleyer Druhý hlas klienta.
senior account manager Michal Trnavský Account musí být dobrý zahradník.
Account director & Co-Owner Pavel Šmid Děkuju, Pavel.
Senior Account Manager & Co-Owner Marek Hadra Dřív novináři a manažeři, dnes kamarádi.
Art director (external cooperation) Nikola Poláčková Vyladěná grafika
production manager Petr Galko Produkce je od slova produktivní.
graphic designer (external cooperation) Hanka Plachetková Mazlím se s grafikou.
Creative (video) maker (external cooperation) Patrick Neumann Točím s italskou vášní.
Proofreader (external cooperation) Kateřina Kršková Rozum do hrsti.
Copywriter Eliška Pavlasová Text má jít na hranu.
Idea maker David Kaválek Hladový po nápadech.
graphic designer (external cooperation) Marie Koleničová Očka pro design.
Digital project manager Pavla Brhel Jistím každou kampaň.
PR manager Marek Holub Zapálen pro technické hračky.
Account manager Jan Láznický Aby klient mohl klidně spát.
scroll