Dobré jméno je to, za co stojí bojovat.
Nesoustředíme se na taktické kampaně,
ale komunikační strategie s jasnou vizí.
Jsme AETNA. Strategicko–kreativní agentura,
která od roku 1992 pomáhá růst globálním společnostem, tradičním
českým značkám, dravým start-upům, rychloobrátkovým
produktům i B2B firmám. A po jejich boku i sama sobě.
Pokud nehledáte jen stojan, banner nebo chlebíček,
ale výrazný brandbuilding, positioning, content marketing,
strategickou kreativu nebo komunikační koncept, rádi
pro vás uděláme první poslední.
Dobré jméno nás zavazuje.
reference
- Agro Měřín
- Alcadrain
- Aricoma
- AT Computers
- Brose
- Continental Barum
- CTP
- Česká asociace squashe
- Česká basketbalová federace
- Delirest
- EuroOil
- Galerie Vaňkovka
- Gatema
- Glenmark
- Honeywell
- HPE
- K2 atmitec
- Masarykova univerzita
- Město Brno
- Ministerstvo školství
- MMD monitors & displays
- Mucha Sekt
- My Box
- Nový Smíchov
- Olmypia Brno
- Parker Hannifin
- Pivovar Ostravar
- Pivovary Staropramen
- PKV
- Robby Bubble
- Rowan Legal
- Sanofi
- Sedita
- Stihl
- TD Synnex
- TIC Brno
- Vest Zlín
- Vinea
- Ytong
- Zetor
Vybrané reference
VŠE
BRAND
KREATIVA & IDEA
CONTENT
ONLINE
Stavte s YQ
Nás nezkrotíte
#followmasaryk
Hardworker
Bez faulu
#brnotruestory
Clubco
Nestárnoucí lék na bolest
Český oběd
Tvoje myšlenky obletí svět
Český squash 30 let
Čerstvá republika
Brněnské Vánoce
Outfit Battle
Jsem Vaňkovka
Magazín Status
Učitelé jsou třída
Mustang
Speciály ze spilky
Černá Barbora
Díky, MUNI
Tady jsme doma
Rozbublej zábavu
Nás nezkrotíte
Pivovar Ostravar
Brand / brandbuilding, idea, claim, kampaň
Když se produkt prodává dlouho, může narazit na to, že zastarává a že mu stárne cílovka.
Zvrátit tenhle byznysově negativní trend jsme s velkým úspěchem dokázali v případě Ostravaru.
Známému regionálnímu pivovaru jsme vystavěli celou novou brand strategii a navazující vizuální a
komunikační styl. Přišli jsme s konceptem Nás nezkrotíte, který patriotisticky odkazuje k regionu,
povaze místních lidí, logu Ostravy i samotného pivovaru se vzepjatým koněm a také k tomu, že pivovar
pořád trvá na tradičních recepturách a postupech. Vytvořili jsme brand book, ústavu značky, jíž se
pivovar drží už několik let a která spolu s dalšími nástroji pomohla pivovar omladit a hlavně
zvrátit trend klesajících prodejů. Claim a vizuály mohli zákazníci vídat po celé Ostravě, v
online promu, ale hlavně v samotných hospodách, restauracích, obchodech a supermarketech.
A vznikl taky historicky první videospot, který tohle ostravské pivo dostal i za hranice
regionu. Zkrátka komplexní brand se vším všudy.
#followmasaryk
Masarykova univerzita
Kreativa & idea / kampaň, online, sociální sítě
Mít v názvu takovouhle osobnost je výhra a zároveň prokletí. Podle jména prvního československého prezidenta si Masarykovu univerzitu v Brně všichni pamatují, jenže jeho vážnost a historická hodnota moc nedovolí si s ním v marketingu vyhrát. Zkrátka se to „nesluší“.
Právě s touhle výzvou jsme si museli poradit při přípravě uchazečské kampaně v digitálním prostředí pro velmi mladou cílovou skupinu. Rozhodli jsme se spojit vážnost i vtip: využít ohromnou sílu Masaryka a provokovat jen lehce. Vznikla z toho dnes už kultovní kampaň #followmasaryk, jejíž stopy vidíte v ulicích Brna dodneška – na taškách, batozích nebo mikinách, které lidé pořád nosí. Claim v sobě nese dva významy, vyzývá k přihlášení se na Masarykovu univerzitu, ale také k tomu, aby člověk následoval demokratické myšlenky téhle velké osobnosti. Ty se ostatně, spolu s vymyšlenými hláškami jako „OMG, TGM“, objevovaly na social postech, memech, gifech a dárkových předmětech. Výrazná a pro mnohé odvážná kampaň se stala velmi oblíbenou a v lehkých obměnách a technologických upgradech pokračovala ještě další dva roky.
Stavte s YQ
Ytong | Xella
Kreativa & idea / koncept, claim, brand, kampaň
Jestli nám na něčem opravdu záleží, tak je to dlouhodobá a dobře vystavěná brandová komunikace. Pro komplexní stavební systém Ytong (od výrobce stavebního materiálu Xella) jsme vybudovali brand stojící na claimu „Stavte s YQ“. Slovní hříčka odkazuje na název produktu, který všichni znají, i na jeho skvělé vlastnosti. A stal se z ní podpis značky, se kterým se bylo možné setkávat nejen několik dlouhých let v kampaních a prodejní komunikaci, ale také na samotných obalech produktu, paletách i firemních autech. Kreativa, které je podle našeho interního výzkumu ve stavařině zoufale málo, vydržela díky svojí kvalitě několik let.
Hardworker
Zetor tractors
Kreativa & idea / kampaň
Představte si, že máte produkt, který nestojí na nejmodernější technologii, není ani ničím jiným výjimečný kromě toho, že prostě dobře funguje. Přesto chcete, aby si ho lidé všimli, oblíbili a aby se prodával. Právě tuhle práci jsme udělali pro kultovní brněnský Zetor. Místo technologických vymožeností jsme vyzvedli vlastnosti, o kterých se tolik nemluví – pracovitost a spolehlivost tohohle známého stroje a s ní i pracovitost lidí, kteří s ním denně na poli nebo v lese pracují. Hardworker neboli dříč maká ve dne i v noci, v zimě i v létě, za sucha i v dešti. Ať už se jedná o samotný stroj nebo jeho majitele. A tak jsme tomu přizpůsobili celou sérii vizuálů i chování webu. Podle toho, v jaké lokalitě jste na něj vstoupili, zrcadlil aktuální počasí. Na podporu komunity dříčů jsme natočili také videa, aby se ukázalo, co jejich práce opravdu obnáší a jakou roli v tom má traktor od Zetoru. Protože tihle lidi s tímhle traktorem skoro i spí. A všichni opravdoví hardwokeři milovali námi navržená trička s tímto výstižným claimem.
Bez faulu
Česká basketbalová asociace
Kreativa & idea / web, online kampaň
S tímhle problémem se v Česku potýká kdejaký sport, ale český basketbal se proti němu rozhodl bojovat: verbální útoky na rozhodčí i trenéry, neslušné chování fanoušků, křik rodičů nejen na děti. Nic z toho do sportu nepatří, ale jak to lidem říct, aby to vážně mělo účinek? My jsme v osvětové kampani sáhli ke spolupráci s rapperem Katem z Prago Union a popěvek „hej ty, nezkoušej na mě žádný hejty“ nikdo z nás z hlavy jen tak nedostane. Kato složil pro Českou basketbalovou federaci hiphopový nápěv pro dvouminutové video. Z něj jsme vytvořili řadu formátů, které myšlenku promovaly na sítích, v online prostoru a v doprovodném mediálním PR. Dlouhodobá platforma, které jsme dali název Bez faulu, je pak již několik let visibilní i na hřištích po celé republice v podobě fyzických bannerů, polepů, pomůcek pro trenéry nebo merche pro děti. Na webu bezfaulu.cz se pak každý dočte desatero správného chování na zápasech a trénincích. A to už je dost pro to, aby se kdekdo chytil za nos. Zvlášť když se pak celá myšlenka promítla i do fanzóny, kterou jsme vytvořili při FIBA EuroBasket hned vedle pražské O2 areny.
#brnotruestory
Město Brno
Brand / brandbuilding, kreativa, strategie, kampaň
Jsou věci, proti kterým nejde bojovat. Když jste město jako Brno, bitvu s Prahou a jejími Hradčany, mosty a výhledem přes Vltavu na Hrad nevyhrajete. A proti Vídni s její habsburskou imperiální historií taky nemá smysl se stavět. Přesně tohle jsme si uvědomili hned na začátku, když jsme se dali do budování destinační značky Brna. Zahodili jsme všechna možná klišé oboru cestovního ruchu a postavili ji na tom, jaké Brno skutečně je: přátelské, kompaktní, plné dobrého jídla a pití a netuctových míst a památek.
Upřímná kampaň #brnotruestory začala brand workshopem a vytvořením ústavy značky, brandbooku, ve kterém jsme spolu s městem, Turistickým informačním centrem a dalšími představiteli turismu ve městě definovali jasný dlouhodobý směr, ze kterého se neuhýbá. Následovala vizuální kreativa, která opět šla vlastní cestou – hlavní roli měli lidé, zážitky a požitkářství, památky stály v pozadí a vše bylo v netradičním černobílém provedení s barevnou typografií. Cílem bylo upoutat specifické skupiny cestovatelů, mladé objevitele, které zajímá to, co jinde nezažijí, a generaci rodičů, jejichž děti vyletěly z hnízda a oni chtějí znovu objevovat. Online kampaň jsme navigovali do skoro 20 zemí světa a přispěli k tomu, že výrazně narostl nejen počet press tripů, ale i celkové množství návštěvníků města. Za kampaň jsme získali zlaté ocenění Effie awards za nejefektivnější kampaň v kategorii veřejná správa.
Clubco
CTP
Brand / brandbuilding, web, sociální sítě, content
S developerem CTP jsme se poprvé potkali v době, kdy stála v brněnském office parku Vlněna zatím jen prázdná budova. Klient v ní plánoval vytvořit designový prostor s prvotřídními technologiemi, které přinesou nejnápaditější a nejmodernější cowork ve městě. Což se mu také povedlo. My jsme kromě původně poptávané digitální kampaně a tvorby webu však dali celému prostoru i jméno, příběh, logo a vizuální styl, který se promítl do fyzického i online prostoru. Clubco je club pro COworking, COmmunity, COoperation, COllaboration. Vznikající značce jsme postupně rozjeli kromě webu i sociální sítě a komunitní blog, aby se nájemci mohli rychleji seznamovat. Díky naší ucelené brandové i výkonnostní online strategii se podařilo naplnit nejen původní dvě patra coworku, ale později i přistavěné 3. a 4. patro. A pak jsme byli i u toho, když se myšlenka proplétala do dalších měst – Prahy a Ostravy.
Nestárnoucí lék na bolest
Ataralgin | Glenmark Pharmaceuticals
Kreativa & idea / kampaň, video
Když se řekne „reklama na lék na bolest“, první, co vás napadne, jsou unavení starší lidé nebo naopak takoví, kteří navzdory svému věku skáčou po horách jako kamzíci. My jsme tomu řekli dost! Všem těmhle stereotypům jsme se chtěli vyhnout, a proto jsme pro lék Ataralgin od firmy Glenmark vymysleli kreativu a spot, ve kterém jsme všechno tohle postavili na hlavu. Protože „ztišit“ občas potřebuje každý bez ohledu na věk. Kampaň reprezentovaly televizní spot, online videa, inzerce a bannerové formáty a celá komunikace pracovala i s tématem anti-agingu.
Český oběd
Delirest (a Primirest)
Content & PR / blog, sociální sítě
Představte si, že máte výrobu o 2 000 zaměstnancích a potřebujete, aby se všichni během hodinové pauzy najedli. Jak se to dá vůbec zvládnout? Tenhle svět musí zkrátka šlapat jako hodinky, nic jiného poptavatele velkokapacitních stravovacích služeb nezajímá. Jenže vysvětlit, jak funguje a jak se v něm pozná kvalita, to už je složitější. Ale my vysvětlujeme složité věci hrozně rádi! Proto nás oslovila společnost Delirest (dřív Compass Group) s tím, abychom jim pomohli tohle všechno srozumitelně komunikovat. Vznikl tak B2B blogový projekt ceskyobed.cz a oficiální firemní profil na LinkedInu, jehož prostřednictvím ukazujeme všem zájemcům, co se skrývá pod pokličkou závodního a školního stravování. Ano, i školního. Velká část našich prací se tady totiž týkala školních jídelen Primirest, kterým jsme vymysleli i celou vizuální identitu. Hravé barvy a puntíky se promítají do vizuálu webu, všech možných propagačních předmětů i vzhledu samotných jídelen, kde si denně svůj oběd sní tisíce dětí.
Tvoje myšlenky obletí svět
Honeywell
Kreativa & idea / kampaň, employerbranding
Jsou pracovní místa, kam lidi nepřitáhnete primárně penězi, ale něčím, co má daleko větší přesah. Právě na to jsme vsadili v náborové kampani pro brněnskou vývojářskou centrálu Honeywellu, během níž jsme oslovovali ty zájemce o práci, kteří mají zájem, aby „jejich myšlenky obletěly svět“. Kampaň se vymykala svým silným brandovým pojetím, hravým copywritingem a využitím AI nástrojů ve vizuální tvorbě. Strategie měla tři komunikační fáze, při kterých jsme využili širokou paletu online kanálů, velké plochy v outdooru a guerillové principy – na vybraných místech v Brně se objevily naše letušky, které rozdaly více než tisícovce zájemců boarding passy na práci, která by se mohla stát jejich životní cestou. Výsledky předčily očekávání. Podařilo se nám zaujmout a získat potřebné odezvy na pracovní inzeráty klienta.
Český squash 30 let
Česká asociace squashe
Content & PR / kniha
Sportovní publikace většinou vypadají dost podobně – velký formát a kontinuální povídání autora, který o sportu mluví jako učitel v dějepisu na základní škole. Cílem knížky, kterou si u nás zadala Česká asociace squashe, proto bylo odlišit se, mít z knížky skoro sběratelskou záležitost a ukázat v ní všechny emoce a osobnosti, které k tomuto sportu v Česku za 30 let jeho fungování patří.
Publikace má netradiční malý formát, vazbu tvrdou jako zeď a červenou gumičku, která ji obepíná přesně ve výšce červené čáry na squashovém kurtu. Tvoří ji různé textové formáty, rozhovory, stories, ankety, fotoformáty zasazené ve střídajících se barvách trikolóry. Vizuál je nastavený tak, aby na něj svaz mohl navázat dalšími kampaněmi. Všechno to ocenila porota Zlatého středníku, kniha totiž vyhrála svoji kategorii této soutěže.
Čerstvá republika
Agro Měřín
Brand / idea, vizuální styl, blog, sociální sítě
Všichni na něj mají názor, ale skoro nikdo mu nerozumí. Řeč není o fotbale, ale o českém zemědělství. Právě proto za námi přišli zástupci Agro Měřín s tím, že chtějí lidem zemědělství víc přiblížit, vysvětlit, proč dává smysl kupovat české potraviny a podporovat místní produkci, kolik práce za vším stojí nebo jaké moderní technologie se zavádějí. Tím vším chtěli ukázat, že v Česku máme být na co hrdí. V Aetně jsme proto vytvořili platformu s názvem Čerstvá republika, s hravým designem odlišujícím se od všech klasických trikolórových značek a symbolů, které vídáme na obalech nejrůznějších produktů v supermarketech. Komunikační projekt reportážního blogu, který měsíčně oslovuje vyšší stovky tisíc lidí v republice, na sebe nabaluje i řadu dalších aktivit marketingové komunikace: promo kamenných prodejen Rynek, funguje jako nástroj pro media relations, slouží jako rozcestník pro různé sociální sítě a místo, kde můžou zájemci hledat práci v zemědělství.
Brněnské Vánoce
TIC Brno
Kreativa & idea / claim, vizuální styl
Brno je naše srdcovka a práce na největší akci roku velká radost! V roce 2022 jsme vytvořili claim „Druhé nejlepší Vánoce na světě, hned po těch vašich doma“, který se zalíbil natolik, že ho nechce nikdo měnit. Tak jsme v roce 2023 přidali jiné věci: hravý vizuál Venduly Pucharové Kramářové, která je spjatá s regionem a Vánocům dala kabát z tradičních vzorů navazujících na folklór a věci, bez kterých si svátky neumíme představit. Všechno to jsme navíc dostali i do virtuálního prostoru – prostřednictvím telefonu se návštěvníci mohli přímo v ulicích dívat, jak jednotlivé vzory levitují, tancují či proplouvají prostorem kolem nich. Claim zdomácněl, lidé si ho osvojili v každodenním povídání o Brněnských Vánocích a začali ho používat i na svých vlastních sociálních sítích. A nás hřeje to, že jsme Brnu aspoň maličko dopomohli k titulu Evropské město Vánoc roku 2024.
Outfit Battle
OC Olympia Brno
Online / sociální sítě, influencering
Jestli nás covidová doba něco naučila, tak přizpůsobovat se. Jak předvést nové kolekce fashion obchodů v době pandemie, kdy není možné pořádat klasické hromadné eventy? Celé představení nových kolekcí jsme přesunuli do online prostoru. Ne však očekávatelnou podobou jednorázového live streamu módní přehlídky. Sestavili jsme strategii s déletrvající komunikací, která měla přinést více benefitů pro značku klienta. Ve spolupráci se dvěma předními fashion influencerkami jsme spustili outfit battle obsahující souboje o to, která influencerka vytvoří lepší kompilace z nových kolekcí obchodů Olympie, a to na různá témata. A protože bylo záměrem budovat interaktivní komunikaci, hlasující porotou byli samotní sledující vybraných influencerek a Olympie Brno. Kampaň měla spoustu efektů: Podařilo se nám zvednout návštěvnost instagramového profilu Olympia Brno o 43 %, zvýšit o desítky tisíc organický dosah obsahu a získat o 20 % více followerů. A porota soutěže WebTop100 2022 nám za to udělila první cenu v kategorii Influencer marketing.
Jsem Vaňkovka
Galerie Vaňkovka Brno
Online / kampaň, copywriting
Jak si pojistit věrnost zákazníků? Dejte jim něco, co je udrží v kontaktu s vámi a přinese jim to pocit užitku. Přesně tuhle logiku využila Galerie Vaňkovka, jež přišla s věrnostní mobilní aplikací, kterou potřebovala zpropagovat a dostat víc mezi lidi. Proti konkurenci ji vytunila o spoustu benefitů, my jsme k tomu přidali nápaditou komunikaci s provokativním wordingem přímo v prostorách centra i outdooru, kampaň v onlinu i speciální adventní kalendář pro Instagram, který 24 dní podporoval stažení aplikace. Výsledkem je úctyhodný (v době trvání 2měsíční kampaně) zásah 212 tisíc uživatelů, ale hlavně více než 22 tisíc stažení aplikace a to, že ji 86 procent uživatelů opravdu pravidelně používá. Zkrátka dobrá práce v tom, jak vyzrát na postcovidovou dobu, kdy si lidé chodit do obchodů odvykli.
Magazín Status
K2
Content & PR / magazín
Všichni žijeme v online prostoru, ale jsou situace, kdy zkrátka chcete mít něco v ruce. A ne, nemyslíme mobilní telefon. Proto se firma K2, výrobce ERP systému, který v Česku využívají hlavně firmy střední velikosti, rozhodla pro vlastní originální workstylový magazín. Není to žádný lapač prachu na recepci, ale plnohodnotné čtení, které jde z ruky do ruky. Funguje jako vztahové pojítko s klienty, protože ukazuje jejich svět a zároveň i barevné prostředí, které systém K2 pomáhá kočírovat – právě díky tomuhle softwaru mají firmy dokonalý přehled o svojí aktuální situaci i výhledech do budoucna a můžou tak ve svém odvětví zaujímat přední pozice. Mimo to v časopisu najdete ale i cestopis, povídku, krásné fotky a spoustu dat, která využijete i ve svém podnikání. My jsme pro K2 stvořili všechno to, co magazín reprezentuje: název Status, pestré rubriky, vyšperkované texty, fotky a grafiku a podařilo se ho napojit i na další komunikační formáty značky – konferenci, video blog či online kampaně.
Učitelé jsou třída
Pedagogické fakulty UK a MU a skupina neziskových organizací
Kreativa & idea / kampaň, claim, video
Každoročně je vyhodnocováno jako jedno z nejprestižnějších povolání, přesto rodiče svým dětem často studium pedagogiky nedoporučují. Aby se to změnilo, vznikla u nás kampaň Učitelé jsou třída. Zadaly si ji pedagogické fakulty ve spolupráci s nevládními organizacemi a my jsme se postarali o kreativní myšlenku, claim, klíčový vizuál, televizní spot a digitální kampaň. Klíčová message, která je zároveň i názvem iniciativy, měla na první dobrou odrážet hrdost a výlučnost učitelské profese. I vizualita kampaně – nápis Učitelé jsou třída vyrytý do školní lavice – podtrhuje fakt, že to jsou právě učitelé, kteří se dokážou do našich životů nesmazatelně zapsat. Velkou výzvou bylo efektivní využití malého mediální budgetu v online prostředí, se kterým se nám nakonec povedlo dosáhnout přes milion zhlédnutí videí, získat dosah přes 1 170 000 uživatelů na Facebooku a Instagramu a celkem přes 11 milionů zobrazení reklam napříč médii.
Mustang
Pivovar Ostravar
Brand / brandbuilding, vizuální styl, claim, produkce
Pro pivovar Ostravar jsme vytvořili nejen brandový koncept Nás nezkrotíte, ale také produktovou identitu zbrusu nové jedenáctky Mustang, která se vaří tradičním řemeslným způsobem v otevřených kádích. Tohle pivo se chtělo částečně tvářit, že je individuálním brandem, a chtělo být atraktivní pro konzumenty i mimo region Ostravska. Proto jsme mu vymysleli samostatnou umbrella message, která na koncept Nás nezkrotíte navazovala jen částečně některými prvky. Použili jsme opět rozbouřené pivo ve sklenici a motiv koní, který se do vizuálu propsal v podobě zvířeného prachu, jako když kůň dupne do země. Nad tím vším stálo u nás navržené logo produktu a claim Chuť jak bič. Produkčně jsme vytvořili spoustu POS materiálů, jako jsou výstrče, markýzy, vývěsní štíty, branding podtácků a další on-tradové prvky, které značka stále používá. Jedenáctku Mustang si lidé hodně zamilovali a dnes ji najdete nejen v hospodách, ale i v plechu v obchodech.
Speciály ze spilky
Pivovary Staropramen
Brand / brandbuilding, vizuální styl, produkce
Speciály ze spilky z pivovaru Ostravar byly reakcí na vzrůstající oblibu sezonních piv, kterými pivovary ozvláštňují svoje celoroční portfolio. Pro tuhle zcela novou pivní řadu, která měla ambice působit craftově a zároveň překročit hranice regionu Ostravska, jsme vytvořili logo, typografii a klíčové vizuály, které jste mohli více než pět let vídat na POS materiálech v hospodách po celé zemi. Piva jsou připravovaná řemeslným způsobem v malých várkách a fermentují v otevřených kádích spilky, odkud pochází jejich název a pro českého pivaře i netradiční chuť. Pro každé roční období jsme představili novou značku piva a u namingů jsme vždy vycházeli opět z koňského světa (s odkazem na domovský pivovar Ostravar). Speciály jsme pojmenovali podle slavných koní, a tak vznikl například Grifel, Rufus, Summer nebo Gavora.
Černá Barbora
Pivovar Ostravar
Kreativa & idea / vizuální styl
Na rozdíl od nových pivních speciálů, které pivovar Ostravar začal produkovat, patří tmavé pivo Černá Barbora k dlouholetým stálicím v jeho nabídce. Ale jeho vizuální zpracování bylo zastaralé a potřebovalo refresh. Klíčový vizuál se nám podařilo zatraktivnit a posunout do 21. století. Doplnili jsme ho o produktovou story a nový branding, aby se z Černé Barbory stalo prémiové černé pivo. Komunikaci jsme podpořili sloganem Černé zlato, kterým odkazujeme na černé uhlí na Ostravsku, ale i na svatou Barboru jako patronku a ochránkyni dvanácti generací ostravských havířů. Díky tomu si dnes plnou chuť Černé Barbory, ve které vítězí hořkost nad sladkostí, můžete objednat i v prémiových hospodách po celé republice, jako jsou Ostravarny nebo Potrefené husy. Zároveň se distribuce tohoto piva rozšířila do off-trade kanálu, tedy do obchodů a designových plechovek.
Díky, MUNI
Masarykova univerzita
Kreativa & idea / kampaň, online, video
Jak kreativně odkomunikovat výročí, kterých jsou spousty, navíc v období, kdy slavila i naše republika 100 let své existence? Leitmotivem naší kampaně ke 100. výročí Masarykovy univerzity bylo poděkování, a to slavných absolventů a známých osobností, které ve videích symbolickým objetím s postavou prvního československého prezidenta vyjádřily svůj osobní vztah ke své alma mater umocněný osobní vzpomínkou. Základem komunikačního mixu byly kromě videí a webu také outdoorové plochy, printová inzerce, reklamní spoty v České televizi, speciálně polepená tramvaj, plakáty, online bannery a několika měsíční komunikace na Facebooku a Instagramu. Vedle image kampaně proběhl i seriál akcí, které vyvrcholily velkým setkáním všech akademiků, absolventů i studentů školy na brněnském výstavišti s názvem Festival MUNI 100. Měli jsme na starosti hlavní komunikační ideu, copy a klíčový vizuál, a pomohli jsme s komunikací tohoto velkého eventu v online prostředí. Pozvání na skvělý program z dílny MUNI přijalo tolik lidí, že v den D došly na místě pásky ke vstupu.
Tady jsme doma
Stihl
Kreativa & idea / koncept, brand, kampaň, produkce, video, online, content
Před začátkem naší spolupráce chyběla značce STIHL u nás v Česku prémiová úroveň komunikace, na kterou tahle prvotřídní německá firma sázela v zahraničí. Naším hlavním úkolem tedy bylo změnit vnímání značky STIHL a v komunikačním mixu ji posunout do digitálního světa. Začali jsme o ni pečovat komplexně, nejprve vznikla hlavní idea Tady jsme doma, která se pak propisovala do grafiky, videí, copy, PR a nové microsite. Vyprávěli jsme díky ní příběh všech, kteří jsou doma venku, v lese, na zahradě, ve vinicích, v parcích. Nikoli v místostech mezi čtyřma stěnama. Založili jsme a spravovali i nový blog, kde jsme vyprávěli příběhy všech těchto srdcařů, posilovali komunitu, rozdávali tipy, triky, návody a prezentovali technické novinky. Převzali jsme dosavadní komunikaci na sociálních sítích a rozšířili ji ještě o Instagram a LinkedIn. Tento brand jsme budovali nejen v online, ale i v offline světě, a to pomocí kampaní v outdoorových médiích, v kinech, pomocí POS materiálů a tiskovin a dalších produkčních činností jako polepy aut a prodejen. STIHL se stal lovebrandem nejen pro dřevaře, lesníky, hobbíky nebo zahrádkáře, ale i pro nás.
Rozbublej zábavu
Soare Sekt
Brand / brandbuilding, claim, vizuální styl
Možná si ještě z dětství pamatujete na nealko šampaňské Rychlý špunty. Jeho přímým nástupcem se stala značka Robby Bubble, jejíž příběh jsme dostali za úkol nově převyprávět a k tomu jí vytvořit nový vizuální svět. Proto jsme o této značce začali přemýšlet jako o klukovi jménem Robík. Ten nesmí chybět na žádné dětské párty, na oslavě narozenin ani na zakončení fotbalové sezony. Je to takový filuta, ale v jádru hodný kluk, který pomáhá slabším, a je s ním zábava. Chtěli jsme, aby značka Robby Bubble byla taky taková.
Hledali jsme archetypy a kódy značky, vytvářeli jsme brand positioning statementy, určili jsme tonalitu a způsob, jakým se bude prezentovat na sociálních sítích, a všechny tyhle poznatky jsme shrnuli do brandbooku a zabalili do barevného a hravého vizuálního stylu. Vytvořili jsme systém sloganů a headlinů, ale i hlavní claim: „Rozbublej zábavu“. Je velmi signifikantní, protože se jedná o bublinkové pití, ale zároveň říká, že Robby Bubble je synonymem zábavy na dětské párty.